Handelsbetingelser
Senest opdateret: 18.10.2023
Aftale Indkøbsbetingelserne gælder for alle tilbud, køb og leverancer.
Telereparation.dk
CVR: 32354165
E-mail: info@telereparation.dk
Telefon: +45 44 44 47 74
Adresse: Amagerbrogade 24, 2300 København
Pricerunner købsgaranti
Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.
Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for 60 minutter efter dit køb gennemføre din registrering. Det er gratis og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Få PriceRunner Købsgaranti i dag
Hvis du ønsker, at dit køb skal dækkes af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som privatperson. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er beskadiget, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.
Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.
På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der ikke er omfattet af garantien, samt de gældende brugervilkår.
Priser Alle priser på Telereparation.dk vises inklusiv moms, men uden afgifter og kreditkortgebyrer. Disse vil altid blive oplyst i sin fulde inden afslutning af købet. Den bestillingsbekræftelse, der udsendes, er således en kopi af indkøbskurven. Vi vil dog kontakte køber, hvis der opstår problemer med handlen.
Bestilling
Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.
Sådan bestiller du på Telereparation.dk
– Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven.
– Gå herefter til indkøbskurven. – Gå til bestilling under indkøbskurven.
– Indtast dine personlige oplysninger.
– Vælg ønsket leveringsform.
– Kontrollér, at din bestilling og dit beløb er korrekt.
– Vælg betalingsmåde. Ved kortbetaling hæves pengene ved afsendelse af ordren.
– Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden, og godkend købet.
Ordrebekræftelse
Vi afsender automatisk en ordrebekræftelse til din mail-boks.
Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på webshoppen. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til info@telereparation.dk.
Betaling
Telereparation.dk er åben 24 timer i døgnet. For at handle på Telereparation.dk skal du være fyldt 18 år og have et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Der kan på Telereparation.dk betales med Dankort, Visa-Dankort, Visa Electron, Mastercard, Eurocard, American Express, JCB, PayPal, ViaBill, Mobilepay og Bankoverførsel. Bemærk! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Bemærk at pengene først trækkes når ordren afsendes.
Kortgebyr
– Mastercard Dansk udstedt 0,00% af transaktionsbeløbet
– Maestro Dansk udstedt 0,00%af transaktionsbeløbet
– Visa Dansk udstedt 0,00%af transaktionsbeløbet
– Visa Electron Dansk udstedt 0,00% af transaktionsbeløbet
– Mastercard (udenlandsk) Udenlandsk udstedt 0,00% af transaktionsbeløbet
– Maestro (udenlandsk) Udenlandsk udstedt 0,00% af transaktionsbeløbet
– Visa/Electron (udenlandsk) Udenlandsk udstedt 0,00% af transaktionsbeløbet
– Mastercard Dansk udstedt 0,00% af transaktionsbeløbet – Maestro Dansk udstedt 0,00% af transaktionsbeløbet – Visa Dansk udstedt 0,00% af transaktionsbeløbet – Visa Electron Dansk udstedt 0,00% af transaktionsbeløbet – Mastercard (udenlandsk) Udenlandsk udstedt 0,00% af transaktionsbeløbet – Maestro (udenlandsk) Udenlandsk udstedt 0,00% af transaktionsbeløbet – Visa/Electron (udenlandsk) Udenlandsk udstedt 0,00% af transaktionsbeløbet
Fra private kunder tages der ikke gebyr ved betaling med kort på www.telereparation.dk. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Telereparation.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end dét, du har godkendt ved købet. Når du har bestilt en vare, vil du først modtage en kvittering for vores modtagelse af din bestilling og herefter en ordrebekræftelse. Ordrer afgivet inden kl. 15:00 mandag – fredag bliver ekspederet samme dag. Ordrer afgivet lørdag og søndag samt på feriedage bliver behandlet førstkommende hverdag. For erhvervskunder tages der transaktionsgebyr ved betaling med kort, som er udstedt til en virksomhed eller offentlig organisation.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Levering
Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:
– Der er gratis levering på alle ordrer uanset størrelse og pris, med GLS eller Postnord til nærmeste pakkeshop. Levering til adresse koster 49 kr. uanset ordrens størrelse og pris.
Priser for fragt gælder for levering i hele Danmark. Levering sker på hverdage mellem kl. 07.00 og 18.00, med mindre andet er bestilt eller aftalt. Den forventede leveringstid af lagervarer med standardlevering er 1-2 hverdage. Varer på producentens lager eller fjernlager har en forventet leveringstid på 2-5 hverdage. Vær opmærksom på, at der skal påregnes ekstra leveringstid ved levering til ikke-brofaste øer.
Fortrydelsesret / returret
Som privatkunde hos Telereparation.dk, har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelses/returfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde/returnere dit køb. Vi foretrækker, at du udfylder en blanket via vores RMA-system, som du kan se, når du logger ind på din konto inde på vores hjemmeside Telereparation.dk, men du kan også sende os en e-mail på info@telereparation.dk eller benytte standard fortrydelses/retur formularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret/returret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
For erhvervskunder gælder fortrydelsesretten ikke. Du vil altså ikke have mulighed for at returnere varer hos Telereparation.dk efter købet er bekræftet.
Varens stand, når du sender den
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vær derfor forsigtig når du pakker varen ud og undgå at fjerne beskyttelsesfilm/plast, så du ikke får lavet ridser eller mærker. varen skal returneres i pæn stand uden tegn på ridser, slid, mærker og skal være rengjort for bl.a. fingermærker, hvis du vil være sikker på at få hele beløbet refunderet.
At tage beskyttelsesfilm af en telefon, er som regel ikke nødvendigt for at prøve telefonen og vil kunne medføre værdiforringelse.
I nogle tilfælde kan emballagen være en væsentlig del af varens værdi – skulle denne derfor være beskadiget kan dette medføre en værdiforringelse – uagtet om varen er brugt eller ej.
Produkter som in-ear headphones og lignende tages ikke retur, hvis forseglingen er brudt. Dette skyldes hygiejnemæssige årsager jf. Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 5.
Er emballagen brudt og/eller er varen brugt, så er det Telereparation.dk, som angiver værdien af varen. Du kan derfor kun antage at få hele beløbet igen, hvis du returnerer varen i samme stand, som da du købte den.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Hvis du gør brug af din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for returnering, alt efter hvad der sker tidligst. Vi tilbagebetaler med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Du pålægges ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen. Du skal returnere varen/varerne til Telereparation.dk, Amagerbrogade 24, 2300 København.
Hvis du har købt flere varer hos os, og du blot fortryder en del af købet har du mulighed for at returnere en eller flere varer, selvom de er købt under en ordre. Du får ikke leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Reklamationsret
Du har som privatkunde 2 års (1 år for erhvervskunder) reklamationsret på varer købt hos Telereparation.dk i henhold til købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation og under forudsætning af, at reklamationen er berettiget. Fristen regnes fra den dag, du modtager varen, og du skal reklamere indenfor rimelig tid, efter at du opdager fejlen eller en væsentlig mangel på varen.
Vi anbefaler, at du altid kontakter Telereparation.dk’s Kundeservice, før du indsender en vare til reparation, eller udfylder en blanket på vores RMA-system inde på vores hjemmeside, hvorpå du detaljeret beskriver, hvad varen den fejler.
Varen skal sendes til følgende adresse: Telereparation.dk, Amagerbrogade 24, 2300 København.
Husk at sende varen forsvarligt indpakket og få altid en kvittering for afsendelse, så du kan dokumentere, at varen er indsendt. Vi beder dig vedlægge en detaljeret beskrivelse af, hvad der er galt med varen. Vi bestræber os på at håndtere alle reparations sager inden for 2-3 uger inklusiv forsendelse. Vi tilbagebetaler dig dine rimelige fragtomkostninger i forbindelse med en berettiget reklamation (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder).
For erhvervskunder tilbyder vi 12 måneders reklamationsret på varer købt hos Telereparation.dk. Du kan deraf få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation og under forudsætning af, at reklamationen er berettiget. Fristen regnes fra den dag, du modtager varen, og du skal reklamere indenfor rimelig tid, efter at du opdager fejlen eller en væsentlig mangel på varen. Behandlingsprocessen sker på samme fremgangsmåde, som for privatkunder gennem vores RMA-system. Varen skal være forsvarligt indpakket, og du skal have en kvittering på, at varen er sendt til vores adresse: Telereparation.dk, Amagerbrogade 24, 2300 København. Fragtomkostninger vedrørende reklamationsret betales IKKE af Telereparation.dk, men på virksomhedens egen regning.
Reparation
Hvis der er tale om en mobilreparation, som tager længere tid end 2-3 uger, vil du ved mobilreparationen, blive tilbudt en gratis lånetelefon i mellemtiden. Telereparation.dk forbeholder sig retten til at vælge mærke og model.
Obs ved udskiftning af forskærmen på nogle bestemte smartphones og tablets er skærmen ikke skruet på, men “limet” fast ved disse modeller er der risiko for at bagskærmen bliver beskadiget ved udskiftningen. Kunden bliver dog informeret om ovenstående inden reparationen påbegyndes.